Friday, September 18, 2009

Trip 2 HaRi SeBeLuM HaRi RaYa

0 comments




Trip memancing 2 hari sebelum hari raya saya bersama rakan, mr Mahmud dan mr Rosli di jambatan Bolong dengan misi mencari ikan siakap merah yang bersaiz 1- 5 kg yang sering dinaikkan kaki pancing sebelum ini. Oleh yang demikian kami membuat persiapan berbekalkan udang hidup dan beberapa udang tiger yang dibeli di kg Laya-Laya Tuaran. Sekitar jam 9.40 malam kami pun mula terpacak di jambatan Bolong dengan dengan tidak sabar-sabar menurunkan pancing dari atas jambatan..tapi malangnya sungai tuaran berwarna kopi susu, harapan untuk mendapatkan siakap merah musnah( sebabnya kelmarin hujan lebat melanda tuaran). Oleh kerana gian memancing kami tetap meneruskan trip ni juga...dengan harapan akan dapat ikan sembilang.dari mula kami sampai hinggalah jam 2.00 pagi, hanya getuan anak-anak ikan dan ikan duri yang memakan umpan..akhirnya jam 2.30 pagi mula berkemas pulang..
Walaubagaimanapun kami akan balik semula ke jambatan ini di lain hari..sbb kami pun nak berhari raya...

Kepada pengunjung blog ini , saya ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN...bersama memeriahkan dunia pancing..selepas raya..jumpa lagi..

Thursday, September 10, 2009

KeNaNGaN di UPSI Tg. Malim Perak 2001-2005

0 comments





Gambar atas: Talapia Ipoh, Perak saiz bagak-bagak.Adzrol Mejor
Gambar 2 saya 3.saudara Tahir dan gambar 4. Kuslin dimana korang sekarang..bila lihat blog ni jangan lupa email saya

Wednesday, September 2, 2009

Kerapu Sg. Serusup, Tuaran

1 comments


Kelihatan aksi rakan seperjuangan dalam dunia pancing menarik ikan, saudara Azlee, Azizan dan Mr Radin

Tuesday, September 1, 2009

Sg. Betutai, Tuaran

0 comments


Pendapatan selama 3 jam memancing di sg Betutai tuaran, Trip memancing ini dilakukan sebelum puasa bermula jam 3 petang dan berakhir jam 6.00 petang.